campaign
Turnitin launches iThenticate 2.0 to help maintain integrity of high stakes content with AI writing detection
Learn more
cancel
Press   ·

Framsteg inom akademisk integritet: Turnitin lanserar iThenticate 2.0 och ny likhetsrapport.

AI-drivna funktioner och förbättrade funktioner förutser marknadens behov, levererar insikter runt användningen av AI-skrivverktyg och skapar en sömlös användarupplevelse.

OAKLAND, Kalifornien – 1 november 2023

Turnitin, en ledande leverantör av tekniska lösningar för akademisk integritet, presenterar lanseringen av iThenticate 2.0 och en nydesignad likhetsrapport i alla sina centrala integritetsprodukter. iThenticate 2.0 kontrollerar över 14 miljoner dokument årligen och används av fler än 1500 ledande förlag världen över för att granska akademiska arbeten och utkast mot 97% av de 10 000 mest citerade tidskrifterna. Förhandsgranskningen av den nya likhetsrapporten kommer att aktiveras för alla iThenticate 2.0, Originality Check, Similarity och Originality-kunder, vilket ger användbara insikter för snabbare, riktad feedback som stöder akademisk integritet.

"Turnitin fortsätter att investera tid och resurser i kontinuerlig innovation grundat i kundernas feedback, förbättringar av användarupplevelsen och vår förmåga att proaktivt möta marknadens behov", berättar Annie Chechitelli, Chief Product Officer. "Vi får ofta höra från utbildningssektorn att för mycket tid spenderas på att avgöra om skriftliga arbeten har plagierats eller producerats av generativa AI-verktyg. iThenticate 2.0 och den nya likhetsrapporten tar itu med problemen genom att ge lärare tydliga och användbara insikter som ett stöd för meningsfulla samtal med eleverna."

iThenticate 2.0 – Omfattande uppdateringar av iThenticate 2.0 skapar en smidigare användarupplevelse, bland annat:

• Tillgång till AI-textinsikter: gör det enklare att identifiera AI-genererad text och hjälper användarna att bevara integriteten i high stakes-innehåll. Efter den kostnadsfria provperioden finns AI-funktionaliteten tillgänglig genom en uppgraderad licens
  • Uppdaterad likhetsrapport: tillåter forskare att fokusera på specifika former av forskningsfusk, inklusive återanvändning av text och föråldrad eller duplicerad publicering.
  • Förbättrade samarbetsfunktioner: forskningsteam kan skapa användargrupper för ett smidigare samarbete, med tillgång till noga utvalda filer och mappar under gransknings- och redigeringsprocessen – samt utföra flera omgångar av godkännanden.
  • Förbättrade uteslutningsmöjligheter: möjligheten att utesluta träffar har förfinats så att granskare dynamiskt kan bortse från olika matchningar inom en inlämnad text, för en mer exakt och korrekt likhetsprocent.
  • Ny panel för flaggor: Den uppdaterade flaggpanelen underlättar identifieringen av avsiktlig textmanipulation, t.ex. ersatta eller dolda tecken som kan användas för att ta sig runt plagiatkontroller.

Om du vill veta mer om iThenticate 2.0 är du välkommen att läsa vårt senaste blogginlägg.

Den nya likhetsrapporten har omarbetats med ett intuitivt gränssnitt och ny kategorisering av matchningstyper, vilket gör det enklare för lärare att tolka rapporten och sedan använda informationen som ett formativt inlärningsverktyg för att stärka akademiska skrivfärdigheter och underlätta meningsfulla samtal med eleverna.

De nya funktionerna i likhetsrapporten inkluderar:

• Nya matchningskategorier: AI-funktioner grupperar matchningar baserat på citat och hänvisningar, vilket ger en snabb överblick av de typer av överlappande text som upptäckts i rapporten.
  • Integrerade funktioner för att upptäcka AI-skriven text Rapporten är nu integrerad med AI-teknologi, för att identifiera användningen av AI-verktyg som ChatGPT i inlämningarna. Efter den kostnadsfria provperioden kommer AI-textdetektering finnas tillgänglig med en uppgraderad licens.
  • Nytt omarbetat gränssnitt: intuitivt gränssnitt, vägledning i appen, mobilvänliga alternativ och stöd för tekniska hjälpmedel.
  • Mer insiktsfulla integritetskontroller: Frigör mer tid för meningsfull och skräddarsydd feedback som tillgodoser elevernas specifika behov.

Likhetsrapportens förbättrade funktioner kommer att lanseras till Turnitin Originality, Originality Check och Turnitin Similarity-licenser, och är i beta-stadiet för Turnitin Feedback Studio och Turnitin Feedback Studio with Originality.

Press Contact

press@turnitin.com

About Turnitin

Turnitin is a global company dedicated to ensuring the integrity of education and meaningfully improving learning outcomes. For 25 years, Turnitin has partnered with educational institutions to promote honesty, consistency, and fairness across all subject areas and assessment types. Turnitin products are used by educational institutions and certification and licensing programs to uphold integrity and increase learning performance, and by students and professionals to do their best, original work.

Turnitin has offices in Australia, Germany, India, Japan, South Korea, Mexico, the Netherlands, Sweden, The United Arab Emirates, the United Kingdom, and the United States. Over 16,000 academic institutions, publishers, and corporations use Turnitin services: Gradescope by Turnitin, iThenticate, Turnitin Feedback Studio, Turnitin Originality, Turnitin Similarity, ExamSoft by Turnitin, ProctorExam, and Ouriginal.